Sochan i Niewiadoma twarzami nowej kampanii turystycznej Polski
Jeremy Sochan i Katarzyna Niewiadoma dziś nie schodzą z ust nie tylko kibiców, ponieważ ich twarze wyszły daleko poza sport. Obydwoje wystąpili w nowej kampanii promocyjnej Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki, pt. „Polska. Więcej niż myślisz”.
W trwającym 30 sekund spocie doradzają znajomemu z zagranicy, co warto w Polsce zobaczyć. Sochan optuje za morzem, koncertami i miastami, Niewiadoma woli góry i wypoczynek z dala od zgiełku. Wszystko to można znaleźć w naszym kraju i tu właśnie obydwoje się zgadzają – schemat jest prosty, przekaz czytelny i radosny.
Bieg reklamy ułożono tak, że obydwoje sportowcy rywalizują ze sobą na pomysły, odzwierciedlając rywalizację sportową. Spoty są częścią kampanii, która ma przyciągnąć do Polski odbiorców z 11 europejskich krajów.
Popularność Katarzyny Niewiadomej to efekt nie tylko trwającej od ponad dekady kariery sportowej pełnej sukcesów, ale przede wszystkim ostatniego wielkiego wyczynu – wygranej w tegorocznym Tour de France Femmes – po którym wbiła się do zbiorowej świadomości nie tylko wśród odbiorców sportu.
Jeremy Sochan, choć obecnie kontuzjowany, jest na najlepszej drodze, by stać się najlepszym polskim zawodnikiem w historii ligi NBA, a fakt, że wywodzi się z polsko-amerykańskiej koszykarskiej rodziny może okazać się dodatkowym atutem.
Zawodnik błysnął zresztą przykładem tzw. real-time marketingu, gdy jeden z prawicowych publicystów zaczął narzekać na promowanie Polski wizerunkiem ciemnoskórego zawodnika i blondynki. Koszykarz odparł: "Tak, mój przyjacielu. Nigdy nie wiadomo, może jesteśmy dalekimi kuzynami… Guys go to Poland, it’s beautiful!" Jego odpowiedź w cztery godziny zobaczyło prawie 600 tys. odbiorców platformy X.