Reklama
Reklama
Reklama
Więcej
Reklama
Reklama
Reklama

Dwa lata przed nadchodzącym zakazem, w Premier League coraz więcej sponsorów to bukmacherzy

Aston Villa będzie sponsorowana przez Betano w nowym sezonie
Aston Villa będzie sponsorowana przez Betano w nowym sezonieAston Villa FC
Liczba drużyn Premier League ze sponsorami z branży bukmacherskiej na froncie koszulek wzrosła w tym tygodniu do 11, pomimo ogłoszonego już zakazu, który ma wejść w życie w sezonie 2026/27.

Najnowszym zespołem, który umieścił na swoich barwach firmę bukmacherską, jest AFC Bournemouth, które we wtorek ogłosiło zawarcie dwuletniej umowy z bj88.

Podobnie jak Hiszpania, Włochy, Holandia i Belgia - kraje, które już zakazały tej praktyki - angielskie kluby zdecydowały w kwietniu 2023 r. o ograniczeniu obecności bukmacherów na koszulkach drużyn Premier League, ale dopiero od sierpnia 2026 r.

W ubiegłym sezonie 8 z 20 klubów Premier League miało takich sponsorów. Liczba ta wzrosła obecnie do 11 i może osiągnąć 12, jeśli Chelsea - jedyna drużyna, która jeszcze nie ogłosiła sponsora głównego na sezon 2024/25 - pójdzie tą samą drogą.

W ubiegłym roku fani Chelsea zdołali zablokować umowę londyńskiego klubu z firmą prowadzącą kasyno online.

Aston Villa, Bournemouth, Brentford, Crystal Palace, Everton, Fulham, Leicester, Nottingham Forest, Southampton, West Ham i Wolverhampton będą eksponować markę hazardową na froncie swoich koszulek w sezonie rozpoczynającym się w przyszłym miesiącu.

Tylko jeden klub w angielskiej ekstraklasie - jeszcze przed degradacją - całkowicie zakazał reklam hazardu na swoim stadionie: Luton Town.

Klub ten, będący częścią stowarzyszenia zwalczającego zakłady bukmacherskie, stracił miliony funtów, odmawiając zawarcia umów z firmami z tego sektora i w zeszłym sezonie spadł do Championship.

Luton Town nie zdołało utrzymać się w Premier League
Luton Town nie zdołało utrzymać się w Premier LeagueProfimedia

Nowy kodeks postępowania

W środę Premier League przyjęła "kodeks postępowania" dotyczący sponsoringu bukmacherskiego w angielskiej piłce nożnej.

Według ligi "sponsoring hazardu musi być promowany i oferowany w sposób społecznie odpowiedzialny", z "przekazami edukacyjnymi" zawartymi we "wszystkich działaniach marketingowych".

Premier League twierdzi również, że będzie teraz wymagać, aby "przychody komercyjne uzyskane ze sponsoringu hazardu były reinwestowane w infrastrukturę i programy, które służą fanom i społecznościom".

Kolejny punkt nowego kodeksu jest nieco oczywisty, ale wyjaśnia, że sponsoring "nie może zagrażać integralności rozgrywek".