Ferrari mianuje Lorenzo Giorgettiego na stanowisko dyrektora ds. przychodów z wyścigów
Giorgetti już wcześniej zajmował wiele ważnych stanowisk. W przeszłości był m.in. dyrektorem handlowym klubu piłkarskiego Serie A AC Milan i szefem zarządzania handlowego w dziale sportowym włoskiego wydawcy RCS Mediagroup (RCSM.MI) - poinformowało Ferrari w oświadczeniu.
Nowy członek teamu będzie bezpośrednio podlegał CEO Ferrari, Benedetto Vignii. Zajmie się także kwitnącą dziedziną Esports, czyli zawodami sportowymi w grach wideo.
Giorgetti jest obecnie członkiem zarządu Global Esports Federation.
Ta nominacja pokazuje, że Vigna, który przeprojektował strukturę najwyższego kierownictwa firmy od czasu objęcia stanowiska dyrektora generalnego półtora roku temu, bardziej koncentruje się na ekspansji komercyjnej związanej z działalnością wyścigową Ferrari.
Następuje ona zaraz po tym, jak zespół mianował Francuza Frederica Vasseura nowym szefem zespołu Formuły 1, starając się odzyskać konkurencyjność w swoich flagowych zawodach.
Przychody Ferrari ze "sponsoringu, reklamy i marki", które obejmują środki pozyskane przez team wyścigowy Formuły 1 dzięki umowom sponsorskim, wzrosły w zeszłym roku o 11%, do 479 milionów euro (512 milionów dolarów).