Alpine celuje w podium F1 i zmniejszenie dystansu do pierwszej trójki
Alpine udało się zapewnić czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej w 2022 roku po całosezonowej walce z McLarenem, ale 342-punktowa różnica między nimi a zajmującym trzecie miejsce Mercedesem nie pozostawiała złudzeń, jak trudne zadanie ich czeka.
"Dystans do trzeciego miejsca był duży i musimy go zniwelować" - powiedział dyrektor zespołu Otmar Szafnauer po odsłonięciu bolidu w byłej drukarni gazet w londyńskiej dzielnicy Docklands.
"Aby tak się stało, musimy rozwijać się w tempie wyższym niż jakikolwiek inny zespół Formuły 1... i to właśnie chcemy zrobić".
Szef Renault Luca de Meo powiedział, że zaangażowanie francuskiego producenta samochodów było długoterminowe i był optymistycznie nastawiony do trajektorii, dzięki której zespół awansował z piątego miejsca w 2021 roku na czwarte w 2022 roku.
"Może Esteban i Pierre mogą dać nam kilka miejsc na podium" - dodał.
Obaj kierowcy są zwycięzcami wyścigów i po raz pierwszy "zasmakowali" samochodu, który zadebiutował na torze podczas prywatnego 100-kilometrowego odcinka testowego na torze Silverstone w zeszły poniedziałek.
Ocon jest w zespole już czwarty rok, podczas gdy Gasly przyszedł z należącej do Red Bulla firmy AlphaTauri, zastępując odchodzącego dwukrotnego mistrza świata Fernando Alonso, który obecnie należy do teamu Aston Martin.
Australijczyk Jack Doohan, syn świetnego motocyklisty Micka, będzie oficjalnym rezerwowym kierowcą zespołu, jednocześnie ścigając się w Formule 2.
Podczas prezentacji na scenie pojawił się również sam Zinedine Zidane, który będzie ambasadorem marki.
Samochód, ewolucja swojego poprzednika, będzie jeździł w całkowicie różowym kolorze przez pierwsze trzy wyścigi w Bahrajnie, Arabii Saudyjskiej i Australii, zanim powróci do niebieskich kolorów Alpine.
Sezon składający się z 23 wyścigów rozpocznie się na torze Sakhir 5 marca, a testy przedsezonowe odbędą się tam w przyszłym tygodniu.